Angående förra veckans medlemsmail ang problem med TV och Internet:
I samband med en hastighetsökning i nätet, från 250/100 till 250/250 – så tilldelades våra medlemmar ett visst antal IP-adresser. För vissa blev detta för få, vilket resulterade i att en del tjänster slutade fungera – t ex Telia-routern alt. TVn, eller båda två. Ett tiotal medlemmar hörde av sig om detta i förra veckan. Vi tog det med Telia och Zitius som meddelade i samband med vårt medlemsbrev, att de hittat felet och åtgärdat.
Efter detta har vi förstått att några enstaka medlemmar ändå inte har felfria tjänster.
Om du hör till dessa, ska du agera enligt nedan:
1) Felanmäll till 90200.
2) Meddela föreningen med ett mail till sekreteraren.
OBS – I varje mail ska du ange både namn, och fullständig adress. Detta sparar tid för sekreteraren som då slipper att leta efter kompletta uppgifter. Ditt ärende kan då kommuniceras med Telia snabbare och med mindre missförstånd.
– Vid fortsatta problem, upprepar du enligt ovan.
2020-03-03